Szkolenie Outdoorowy zawrót głowy, tym razem zabierze się za umysły nieco starszych uczestników, czyli nauczycieli, pracowników młodzieżowych, trenerów, z którymi podzielimy się wypracowanymi przez nas modelami pracy z młodzieżą. Szkolenie, przybliży metody edukacji nieformalnej w tym outdoor i pokaże, jak pracować z ich wykorzystaniem z grupami młodzieżowymi.
Szkolenie Outdoorowy zawrót głowy – obszary tematyczne:
- Outdoor – co to, po co i dlaczego?
- Siła grupy i jej wpływ na indywidualny rozwój jednostki.
- Komunikacja w grupie i poza nią.
- Konflikt, jako kolejny krok w rozwoju.
- Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości poprzez narzędzia nieformalne.
- Dobre praktyki.
Terminy realizacji zajęć:
- Grupa 1: 15.01.-17.01.2016, 29.01-31.01.2016, 12.02-14.02.2016.
- Grupa 2: 26-28.02.2016, 04.03-06.03.2016, 18.03-20.03.2016.
W ramach projektu organizator zapewnia nocleg, wyżywienie, bezpłatny udział w zajęciach, materiały warsztatowe, transport. Praca odbywać się będzie w grupach liczących ok. 12 uczestników. Część zajęć, niezależnie od pogody, odbywać się będzie na zewnątrz.
Miejsce szkoleń: Szkoła Aktywnego Wypoczynku „Frajda”, Czarnocin gm. Stepnica
Projekt jest realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG oraz współfinansowanego z budżetu Miasta Szczecin.
Szkolenie Outdoorowy zawrót głowy – zgłoszenia:
Aby zgłosić się do projektu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.outdoorpoland.comlub www.twiks.pl i przesłać go na adres e-mail: outdoor@twiks.pl.
Termin zgłoszeń upływa 21 grudnia 2015 r.
Organizatorzy:
- Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Kulturalno-Społecznych „TWIKS”
- Centrum Edukacji Nieformalnej i Outdooru
Outdoor education – edukacja nieformalna kształtująca umiejętności miękkie człowieka; nauka przez działanie, ściśle powiązana ze środowiskiem naturalnym. To taki rodzaj edukacji, w którym wykorzystuje się aktywności outdoorowe do osiągnięcia konkretnego celu edukacyjnego.
Charakterystyczne cechy dla OE:
- Nieformalne
- Bazują na doświadczeniu
- Ukierunkowane na cel
- Ukierunkowane na proces
- Ściśle powiązane z naturalnym środowiskiem
- Zwiększające efektywność nauczania formalnego