Mail: biuro@sektor3.szczecin.pl   Telefon: 91-350-82-99

Historia Sektor 3 Szczecin

Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych Sektor 3, to miejsce w sercu Szczecina, gdzie lokalne NGO’sy mogą uzyskać kompleksowe wsparcie. Zaczynając od kwestii merytorycznych i pomocy w zakładaniu i prowadzeniu organizacji, poprzez konsultacje ekspercie i szkolenia, kończąc na udostępnianiu pomieszczeń i sprzętu (w siedzibie CWOP Sektor3). Wszystko całkowicie nieodpłatnie!

Działanie Sektora 3 od 2010 roku finansowane jest ze środków Gminy Miasto Szczecin oraz w okresie listopad 2011 – luty 2014 ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ze wsparcia CWOP Sektor3, do tej pory skorzystało ponad 400 organizacji z terenu Szczecina i najbliższych okolic. Jeśli liczyć fakt, że CWOP Sektor 3 pomagał wielokrotnie tej samej organizacji w kilku różnych sprawach, to można by powiedzieć że wspartych zostało ok. 1000 organizacji.

CWOP Sektor 3 w liczbach:

  • 1430 spotkań w ramach wsparcia bieżącego,
  • 840 godzin szkoleniowych,
  • 8853,5 godzin udostępnionych sal,
  • 1497 osób obserwujących profil na portalu facebook.pl,
  • przekazane 20 000 zł w formie regrantingu na mini wydarzenia realizowane przez szczecińskie organizacje pozarządowe,
  • przekazane 136 000 zł w formie finansowania Indywidualnych Planów Rozwojowych dla organizacji.

Obecnie CWOP Sektor3 jest działaniem realizowanym przez 2 organizacje pozarządowe – Fundację Sektor 3 oraz Zachodniopomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża. Do końca 2014 roku, SCWOP Sektor 3 był działaniem 5 organizacji pozarządowych – Stowarzyszenia Czas Przestrzeń Tożsamość, Stowarzyszenia Liderów i Fundraiserów, Stowarzyszenia Polites, Towarzystwa Wspierania Inicjatyw Kulturalno-Społecznych TWIKS oraz Zachodniopomorskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża.

 

Strona www: www.sektor3.szczecin.pl

Facebook: www.facebook.pl/sektor3szczecin

Twitter: www.twitter.com/sektor3szczecin

Adres e-mail: biuro@sektor3.szczecin.pl

Telefon kontaktowy: 91-350-82-99

Biuro otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00 – 19.00

 

Realizacja zadania „Prowadzenie Centrum Wspierania Organizacji” jest finansowane ze środków Gminy Miasto Szczecin.

Realizacja zadania „Inkubator dla Organizacji Pozarządowych i Centrum Wspierania Aktywnych Obywateli” była finansowana ze środków Gminy Miasto Szczecin, w latach 2010-2014.

Projekt „Szczecińskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych Sektor 3″ był finansowany ze środków Europejskiego Funduszy Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w latach 2011-2014

Nadchodzące Wydarzenia

Lut
27
wt
09:00 Szkolenie dla koordynatorów wolo... @ Stowarzyszenie POLITES
Szkolenie dla koordynatorów wolo... @ Stowarzyszenie POLITES
Lut 27@09:00 – 16:00
Regionalne Centrum Wolontariatu zaprasza na szkolenie dla koordynatorów wolontariatu:  „Współpraca z wolontariuszami od A do Z”, które odbędzie się we wtorek 27 lutego 2018 r w siedzibie Stowarzyszenia POLITES, (ul. Dworcowa 19/205). Szkolenie skierowane jest do osób reprezentujących organizacje pozarządowe oraz placówki publiczne, które współpracują z wolontariuszami lub chcą taką współpracę rozpocząć. Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników/czki w wiedzę oraz umiejętności niezbędne do prawidłowej współpracy z wolontariuszami w swoich placówkach. Szkolenie obejmuje takie zagadnienia jak: aspekty prawne dotyczące wolontariatu, rekrutacja wolontariuszy, planowanie pracy wolontariuszy, motywowanie i nagradzanie wolontariuszy, współpraca z Regionalnym Centrum Wolontariatu. Aby zgłosić się na szkolenie należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej: polites.org.pl. Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do  23 lutego do godz. 12:00. O wynikach rekrutacji poinformujemy do 23 lutego  do godz. 16:00. Informacje na temat szkolenia: szkolenie jest nieodpłatne, skierowane do osób ze Szczecina (w przypadku wolnych miejsc również spoza Szczecina), uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu, Termin: 27 lutego 2018 r., wtorek, godz. 9:00-16:00, Miejsce: Stowarzyszenie POLITES, ul. Dworcowa 19/205, Szczecin
Lut
28
śr
całodniowy Wyślij PIT-11 do osób zatrudnion...
Wyślij PIT-11 do osób zatrudnion...
Lut 28 całodniowy
Pamiętajcie wysłać PIT-11 do osób, które były zatrudnione w Waszej organizacji. Do 28 lutego jest czas, jednak warto zrobić to za wczasu!
11:00 Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Sektor 3 Szczecin
Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Sektor 3 Szczecin
Lut 28@11:00 – 12:00
1 marca startuje nabór wniosków do konkursu #mikroDOTACJE2018 (więcej informacji wkrótce). Jednak w tym momencie zapraszamy na spotkania informacyjne dot. konkursu! Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku zachęcamy do zapoznania się z regulaminem programu „mikrodotacje” i uczestnictwa w spotkaniu informacyjnym dot. konkursu w jednym z następujących terminów: (środa) 28 lutego 2018 roku o godzinie 11:00 w siedzibie Sektor 3 Szczecin, (sobota) 10 marca 2018 r. start o godzinie 11:00, Środek. Śródmiejski Punkt Sąsiedzki, ul. Królowej Jadwigi 44B, Szczecin (czwartek) 15 marca 2018 r. start o godzinie 16:30, siedziba Sektor 3 Szczecin. Osoby zainteresowane uczestnictwem w spotkaniu informacyjnym prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ. Dodatkowo informujemy, że przez cały okres trwania konkursu i programu „mikroDOTACJE” istnieje możliwość organizacji indywidualnych spotkań informacyjnych i doradczych po wcześniejszym umówieniu spotkania pod numerem 91 350 82 99 lub e-mail:biuro@sektor3.szczecin.pl.
Mar
10
sob
11:00 Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Środek
Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Środek
Mar 10@11:00 – 13:00
1 marca startuje nabór wniosków do konkursu #mikroDOTACJE2018 (więcej informacji wkrótce). Jednak w tym momencie zapraszamy na spotkania informacyjne dot. konkursu! Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku zachęcamy do zapoznania się z regulaminem programu „mikrodotacje” i uczestnictwa w spotkaniu informacyjnym dot. konkursu w jednym z następujących terminów: (środa) 28 lutego 2018 roku o godzinie 11:00 w siedzibie Sektor 3 Szczecin, (sobota) 10 marca 2018 r. start o godzinie 11:00, Środek. Śródmiejski Punkt Sąsiedzki, ul. Królowej Jadwigi 44B, Szczecin (czwartek) 15 marca 2018 r. start o godzinie 16:30, siedziba Sektor 3 Szczecin. Osoby zainteresowane uczestnictwem w spotkaniu informacyjnym prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ. Dodatkowo informujemy, że przez cały okres trwania konkursu i programu „mikroDOTACJE” istnieje możliwość organizacji indywidualnych spotkań informacyjnych i doradczych po wcześniejszym umówieniu spotkania pod numerem 91 350 82 99 lub e-mail:biuro@sektor3.szczecin.pl.
Mar
15
czw
16:30 Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Sektor 3 Szczecin
Spotkanie informacyjne dot. #mik... @ Sektor 3 Szczecin
Mar 15@16:30 – 18:30
1 marca startuje nabór wniosków do konkursu #mikroDOTACJE2018 (więcej informacji wkrótce). Jednak w tym momencie zapraszamy na spotkania informacyjne dot. konkursu! Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku zachęcamy do zapoznania się z regulaminem programu „mikrodotacje” i uczestnictwa w spotkaniu informacyjnym dot. konkursu w jednym z następujących terminów: (środa) 28 lutego 2018 roku o godzinie 11:00 w siedzibie Sektor 3 Szczecin, (sobota) 10 marca 2018 r. start o godzinie 11:00, Środek. Śródmiejski Punkt Sąsiedzki, ul. Królowej Jadwigi 44B, Szczecin (czwartek) 15 marca 2018 r. start o godzinie 16:30, siedziba Sektor 3 Szczecin. Osoby zainteresowane uczestnictwem w spotkaniu informacyjnym prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ. Dodatkowo informujemy, że przez cały okres trwania konkursu i programu „mikroDOTACJE” istnieje możliwość organizacji indywidualnych spotkań informacyjnych i doradczych po wcześniejszym umówieniu spotkania pod numerem 91 350 82 99 lub e-mail:biuro@sektor3.szczecin.pl.
Kwi
11
śr
16:00 Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kwi 11@16:00 – 19:00
Sektor 3 Szczecin zaprasza przedstawicieli lokalnych organizacji do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie prowadzenia księgowości w NGO. 4 spotkania, 3 godziny każde. Spotkania prowadzi Pani Justyna Maćkowiak z Centrum Biznesu. Najbardziej problematycznym obszarem w organizacjach pozarządowych (szczególnie młodych) oprócz finansowania organizacji są kwestie związane z księgowością. Organizacje popełniają błędy przy podstawowych obowiązkach formalno-księgowych takich jak prawidłowe rozliczanie dotacji, klasyfikacji kosztów czy terminowych płatności do organów podatkowych. Temu problemowi ma przeciwdziałać cykl spotkań z przedstawicielem biura księgowego Centrum Biznesu. Podczas 4 trzygodzinnych spotkań, osoby z organizacji zajmujące się księgowością, będą mogły poznać podstawowe zagadnienia wymagane do prawidłowego funkcjonowania organizacji lub ugruntować swoją wiedzę. Tematyka spotkań będzie obejmować m.in.: 1) Obowiązki podatkowe ciążące na organizacjach pozarządowych – jak to ugryźć, żeby działać zgodnie z prawem? 2) Obieg dokumentów w NGO – podział obowiązków czyli kto i za co odpowiada. 3) Dokumentowanie działalności odpłatnej – ewidencja sprzedaży nieudokumentowanej, kasa fiskalna czy faktury vat? 4) Zakończenie roku obrotowego – czy znasz wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych?  Wiesz jak ważne jest rozliczenie rozrachunków? Terminy spotkań: 11.04.2018 – 16.00 – 19.00 25.04.2018 – 16.00 – 19.00 09.05.2018 – 16.00 – 19.00 23.05.2018 – 16.00 – 19.00 Aby wziąć udział w spotkaniach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem (LINK). Maksymalna liczba uczestników 15 osób, zgłoszenia są przyjmowane do wyczerpania miejsc. Liczy się kolejność zgłoszeń. Zgłaszając się poprzez formularz zgłoszeniowy każdy uczestnik obliguje się do uczestnictwa w każdym z 4 spotkań. Więcej informacji można uzyskać mailowo biuro@sektor3.szczecin.pl lub telefonicznie 91-350-82-99.
Kwi
25
śr
16:00 Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kwi 25@16:00 – 19:00
Sektor 3 Szczecin zaprasza przedstawicieli lokalnych organizacji do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie prowadzenia księgowości w NGO. 4 spotkania, 3 godziny każde. Spotkania prowadzi Pani Justyna Maćkowiak z Centrum Biznesu. Najbardziej problematycznym obszarem w organizacjach pozarządowych (szczególnie młodych) oprócz finansowania organizacji są kwestie związane z księgowością. Organizacje popełniają błędy przy podstawowych obowiązkach formalno-księgowych takich jak prawidłowe rozliczanie dotacji, klasyfikacji kosztów czy terminowych płatności do organów podatkowych. Temu problemowi ma przeciwdziałać cykl spotkań z przedstawicielem biura księgowego Centrum Biznesu. Podczas 4 trzygodzinnych spotkań, osoby z organizacji zajmujące się księgowością, będą mogły poznać podstawowe zagadnienia wymagane do prawidłowego funkcjonowania organizacji lub ugruntować swoją wiedzę. Tematyka spotkań będzie obejmować m.in.: 1) Obowiązki podatkowe ciążące na organizacjach pozarządowych – jak to ugryźć, żeby działać zgodnie z prawem? 2) Obieg dokumentów w NGO – podział obowiązków czyli kto i za co odpowiada. 3) Dokumentowanie działalności odpłatnej – ewidencja sprzedaży nieudokumentowanej, kasa fiskalna czy faktury vat? 4) Zakończenie roku obrotowego – czy znasz wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych?  Wiesz jak ważne jest rozliczenie rozrachunków? Terminy spotkań: 11.04.2018 – 16.00 – 19.00 25.04.2018 – 16.00 – 19.00 09.05.2018 – 16.00 – 19.00 23.05.2018 – 16.00 – 19.00 Aby wziąć udział w spotkaniach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem (LINK). Maksymalna liczba uczestników 15 osób, zgłoszenia są przyjmowane do wyczerpania miejsc. Liczy się kolejność zgłoszeń. Zgłaszając się poprzez formularz zgłoszeniowy każdy uczestnik obliguje się do uczestnictwa w każdym z 4 spotkań. Więcej informacji można uzyskać mailowo biuro@sektor3.szczecin.pl lub telefonicznie 91-350-82-99.
Maj
9
śr
16:00 Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Maj 9@16:00 – 19:00
Sektor 3 Szczecin zaprasza przedstawicieli lokalnych organizacji do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie prowadzenia księgowości w NGO. 4 spotkania, 3 godziny każde. Spotkania prowadzi Pani Justyna Maćkowiak z Centrum Biznesu. Najbardziej problematycznym obszarem w organizacjach pozarządowych (szczególnie młodych) oprócz finansowania organizacji są kwestie związane z księgowością. Organizacje popełniają błędy przy podstawowych obowiązkach formalno-księgowych takich jak prawidłowe rozliczanie dotacji, klasyfikacji kosztów czy terminowych płatności do organów podatkowych. Temu problemowi ma przeciwdziałać cykl spotkań z przedstawicielem biura księgowego Centrum Biznesu. Podczas 4 trzygodzinnych spotkań, osoby z organizacji zajmujące się księgowością, będą mogły poznać podstawowe zagadnienia wymagane do prawidłowego funkcjonowania organizacji lub ugruntować swoją wiedzę. Tematyka spotkań będzie obejmować m.in.: 1) Obowiązki podatkowe ciążące na organizacjach pozarządowych – jak to ugryźć, żeby działać zgodnie z prawem? 2) Obieg dokumentów w NGO – podział obowiązków czyli kto i za co odpowiada. 3) Dokumentowanie działalności odpłatnej – ewidencja sprzedaży nieudokumentowanej, kasa fiskalna czy faktury vat? 4) Zakończenie roku obrotowego – czy znasz wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych?  Wiesz jak ważne jest rozliczenie rozrachunków? Terminy spotkań: 11.04.2018 – 16.00 – 19.00 25.04.2018 – 16.00 – 19.00 09.05.2018 – 16.00 – 19.00 23.05.2018 – 16.00 – 19.00 Aby wziąć udział w spotkaniach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem (LINK). Maksymalna liczba uczestników 15 osób, zgłoszenia są przyjmowane do wyczerpania miejsc. Liczy się kolejność zgłoszeń. Zgłaszając się poprzez formularz zgłoszeniowy każdy uczestnik obliguje się do uczestnictwa w każdym z 4 spotkań. Więcej informacji można uzyskać mailowo biuro@sektor3.szczecin.pl lub telefonicznie 91-350-82-99.
Maj
23
śr
16:00 Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Kurs Sektor 3 Szczecin – księgow... @ Sektor 3 Szczecin
Maj 23@16:00 – 19:00
Sektor 3 Szczecin zaprasza przedstawicieli lokalnych organizacji do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie prowadzenia księgowości w NGO. 4 spotkania, 3 godziny każde. Spotkania prowadzi Pani Justyna Maćkowiak z Centrum Biznesu. Najbardziej problematycznym obszarem w organizacjach pozarządowych (szczególnie młodych) oprócz finansowania organizacji są kwestie związane z księgowością. Organizacje popełniają błędy przy podstawowych obowiązkach formalno-księgowych takich jak prawidłowe rozliczanie dotacji, klasyfikacji kosztów czy terminowych płatności do organów podatkowych. Temu problemowi ma przeciwdziałać cykl spotkań z przedstawicielem biura księgowego Centrum Biznesu. Podczas 4 trzygodzinnych spotkań, osoby z organizacji zajmujące się księgowością, będą mogły poznać podstawowe zagadnienia wymagane do prawidłowego funkcjonowania organizacji lub ugruntować swoją wiedzę. Tematyka spotkań będzie obejmować m.in.: 1) Obowiązki podatkowe ciążące na organizacjach pozarządowych – jak to ugryźć, żeby działać zgodnie z prawem? 2) Obieg dokumentów w NGO – podział obowiązków czyli kto i za co odpowiada. 3) Dokumentowanie działalności odpłatnej – ewidencja sprzedaży nieudokumentowanej, kasa fiskalna czy faktury vat? 4) Zakończenie roku obrotowego – czy znasz wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych?  Wiesz jak ważne jest rozliczenie rozrachunków? Terminy spotkań: 11.04.2018 – 16.00 – 19.00 25.04.2018 – 16.00 – 19.00 09.05.2018 – 16.00 – 19.00 23.05.2018 – 16.00 – 19.00 Aby wziąć udział w spotkaniach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem (LINK). Maksymalna liczba uczestników 15 osób, zgłoszenia są przyjmowane do wyczerpania miejsc. Liczy się kolejność zgłoszeń. Zgłaszając się poprzez formularz zgłoszeniowy każdy uczestnik obliguje się do uczestnictwa w każdym z 4 spotkań. Więcej informacji można uzyskać mailowo biuro@sektor3.szczecin.pl lub telefonicznie 91-350-82-99.

Jesteśmy członkiem

BIP

Partnerzy Sektor 3 Szczecin

Zapisz się do newslettera