27 marca 2012 roku rusza II edycja konkursu „W kontakcie z naturą” na działanie ekologiczne z atrakcyjnymi nagrodami w ramach akcji, którą promuje aktor Michał Żebrowski.

„W kontakcie z naturą” to projekt realizowany przez ENEA S.A. we współpracy merytorycznej z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska, pod patronatem UN Global Compact, międzynarodowej inicjatywy ONZ na rzecz odpowiedzialności korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju. Ambasadorem akcji i członkiem jury przyznającego nagrody jest Michał Żebrowski.

Zasada uczestnictwa w II wiosennej edycji konkursu  jest bardzo prosta: wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej www.wkontakcieznatura.pl, założyć ekologiczną inicjatywę i dokumentować jej realizację za pomocą bloga, zdjęć lub filmików.

W konkursie można wziąć udział od 27.03.2012 do 15.05.2012. Wszystkich zwycięzców poznamy do końca maja 2012 roku. Internauci i jury, będą głosować na najciekawsze opisy inicjatyw.

Celem akcji jest propagowanie proekologicznych zachowań wśród internautów, ich rodzin, przyjaciół i znajomych. Dla najciekawszych inicjatyw przewidziano atrakcyjne ekologiczne nagrody i talony o wartości 10 000 zł do wykorzystania na proekologiczne działania.

– Doświadczenia I edycji konkursu wskazują, że internauci chętnie inicjowali projekty, których realizacja prowadziła do trwałej zmiany w świadomości i zachowaniu Polaków. Sprawdziła się formuła akcji tzn. konkurs, która pozwoliła każdemu , kto wziął w niej udział, zrealizować swój proekologiczny pomysł – mówi Paweł Oboda, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Relacji Inwestorskich w ENEA S.A.

Każdy może być „W kontakcie z naturą”. Inicjatywy mogą zakładać pojedyncze osoby, grupy znajomych, fundacje i stowarzyszenia, firmy, a nawet szkoły, dla których przewidziana jest odrębna nagroda. Internauci i jury, będą głosować na najciekawsze opisy inicjatyw.

– Nie chodzi nam tylko o wielkie akcje, ale o rzeczywiste działanie, jakie każdy z nas może przeprowadzić w ramach dostępnych możliwości. W II edycji konkursu będzie można, tak jak w poprzedniej, wygrać atrakcyjne ekologiczne nagrody, bo zależy nam najbardziej na tym, by także po zakończeniu konkursu propagować postawy proekologiczne. Projekt „W kontakcie z naturą” to akcja nastawiona na długotrwałe efekty.  – mówi Joanna Maderska, Menedżer CSR w ENEA S.A.

Dlatego portal to nie tylko miejsce, w którym odbywa się konkurs, ale też baza wiedzy. Serwis dostarcza wiedzę na temat ekologicznych postaw i rozwiązań. Specjalny kalkulator pomaga sprawdzić, jaki jest koszt energii zużywanej przez nasze urządzenia elektryczne i ile emitujemy dwutlenku węgla do atmosfery. Eksperci doradzają, co zrobić, żeby nasze zużycie energii było mniejsze, a nasz sposób życia bardziej przyjazny środowisku. W serwisie możemy dowiedzieć się m.in. o różnicach między klasami energooszczędności, o właściwościach powłoki antybakteryjnej w lodówkach, czy też o efektywności energetycznej różnych sposobów wietrzenia biura.

Dla tych, którzy lubią sprawdzać swoją wiedzę, przygotowano quizy, w których satysfakcji z poprawnie udzielonych odpowiedzi również towarzyszą atrakcyjne nagrody.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie projektu www.wkontakcieznatura.pl oraz na facebooku www.facebook.com/wkontakcieznatura

Kontakt dla mediów:

Szczegółowych informacji na temat akcji „W kontakcie z naturą” udziela:

Joanna Maderska

Menedżer ds. CSR

csr@enea.pl


Grupa ENEA

Grupa Kapitałowa ENEA należy do grona największych w Polsce koncernów energetycznych. Podstawę działania stanowi handel energią elektryczną, jej dystrybucja i wytwarzanie. Wytwarzaniem energii zajmuje się przede wszystkim Elektrownia „Kozienice”, największa w kraju opalana węglem kamiennym, której moc osiągalna wynosi 2905 MW. Grupa pozyskuje również energię z elektrowni wodnych i biogazowej oraz farmy wiatrowej. Usługi dystrybucyjne świadczy ENEA Operator, która zarządza siecią oplatającą blisko 20% powierzchni kraju, zaopatrując w energię mieszkańców północno-zachodniej Polski. Handel energią pozostaje domeną ENEA S.A.. która jako pierwsza spośród spółek branży energetycznej zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w listopadzie 2008 roku. Grupa dostarcza energię do 2,4 mln klientów indywidualnych i przemysłowych. Za pośrednictwem swoich spółek oferuje również usługi niezwiązane z elektroenergetyką.