W październiku wystartowała platforma, jakiej w Polsce jeszcze nie było. Portal E ngoplus.pl ma za zadanie połączyć organizacje pozarządowe z firmami. Wprowadzona grywalizacja będzie motywować ludzi biznesu do wykonywania dobroczynnych misji.
Pomysł na portal Engo+ kiełkował w głowie Fundacji Sarigato już od dawna. W grudniu 2016 roku pojawiła się możliwość, by pomysł ujrzał światło dzienne. Wraz z grupą zaangażowanych w pomoc osób, znajomych z Fundacji Sarigato: Łukaszem Micałem i Łukaszem Szewczykiem, wzięli udział w hackatonie Sektora 3.0. Miał on na celu nagrodzić projekty z największym potencjałem pomocy organizacjom trzeciego sektora. Po całonocnej pracy, zespół fundacyjny przygotował dopracowany pomysł na aplikację webową, który zwyciężył i otrzymał 50 000 zł na jego realizację.
Engo+ to odpowiedź na dwa problemy, które po połączeniu rozwiązują się nawzajem. Pierwszy z nich to zbyt mała liczba wolontariuszy, których potrzebują organizacje pozarządowe do realizacji swoich celów. Drugi zaś to brak wiedzy oraz informacji wśród firm i pracowników o tym, jak mogliby pomagać.
Engo+ ułatwi kontakt i, dzięki wprowadzonemu systemowi grywalizacji, przeprowadzi obie strony przez początki nowej, międzysektorowej współpracy. Projekt prowadzony jest przez Fundację Sarigato, która postanowiła, że dostęp do platformy jest
bezpłatny, zarówno dla organizacji pozarządowych, jak również firm. Każda fundacja i stowarzyszenie może zarejestrować konto i ogłosić misję. Co ważne, twórcy portalu stawiają na pomoc w zakresie przekazywania wiedzy i umiejętności. Dlatego kategorie w ramach których można ogłosić misje to między innymi: pomoc w nauce, pomoc w zarządzaniu organizacją czy nauka korzystania
z komputera.
Firmy tworzą swoje strony i zapraszają pracowników do korzystania z platformy. Dzięki realizacji misji przez pracowników, firma pnie się w rankingu najbardziej zaangażowanych firm. Pracownicy i ich praca na rzecz dobroczynności pokazana jest także poprzez ranking wolontariuszy. Punkty zdobywane są na podstawie liczby godzin spędzonych na realizacji misji.
Portal wystartował w tym tygodniu, dlatego też organizator skupia się na dotarciu do organizacji pozarządowych i zbadaniu ich potrzeb. W dalszej kolejności skieruje swoje działania do biznesu, by wypromować projekt wśród firm.